reklama

Nemladneš děvenko,

povedala kedysi dávno moja zlínska babička mojej maminke a tá sa strašne urazila. Táto scénka z detstva sa mi vybavila v piatok večer, keď som sa s kamarátkou Martinou vracali z drinku v meste.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ale nie, drinkovanie nebolo nijak bujaré. Predsa len, už sme seriózne dámy. V jednom podniku v Starom Meste sme dali dva drinky. Prebrali, čo je nové. Keď nás z prvého podniku vyhnala stag party, prešli sme sa trocha letným večerným mestom v inom bare dali ešte jeden drink a pobrali sa na nočný bus. Príjemná piatková pohodička.

 Na zastávke už postávalo pár ľudí, ktorí nechceli prežiť celú piatkovú noc v meste. Medzi inými tri kočky blondínôčky, odhadom tak šestnásť. Tieločká na ramienka, sukničky pod riťky ... šak je leto, preca. Vyzerali celkom dobre, ak som schopná to posúdiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 A zanedlho na zastávke pristavil Opel a v ňom traja mladíci, a že oni tie baby zvezú, kam len budú potrebovať. Jedna, že: „Hej na Dolné Hony.“ Druhá: „hihi“ A tá tretia, že nie, zmiznite! Chvilinku sa naťahovali. Baby odolali, chalani odišli.

 „Hmmm, my už nie sme cieľová skupina. Kedy sa ti naposledy stalo, aby ťa chcel v noci niekto zobrať zo zastávky MHD?“ pýtam sa Mate. „No, už dávno nie. A teba?“ Tak sme dali etudu o tom, že ak by nám na zastávke o zvezenie zastavil študent, najpravdepodobnejšie by študoval univerzitu tretieho veku. Tým by to celé skončilo. Keby!

 Na zastávku ľahko vratkým krokom došiel ujo. Vek doooobre cez päťdesiat. Prudko do pohody. Toto bol ten typ nielen v duchu, ale aj na tele večný mladík, aspoň súdiac podľa outfitu dômyselne prepracovaného ešte v sezóne ´79. Jednoducho, ujo bol „stajliš“ v špicatých mokasínkach, so zlatou reťazou na dvoch hektároch zalesnenej mužskej hrude v rozopnutej polokošeli.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Neomylne si to zamieril k nám: „Slečny a stojí tu autobus?“ „Áno (ujo)“ „A aj nočný, a ide aj cez Ružinov?“ „Cez Prievoz ide!“ vravím mu. „Och, áno! To som vždy chcel vidieť. Rio de Janeiro, Prievoz a New York! A odkiaľ ste vy kočky?“ (Ak som tento vtip použil už v 81. a potom ešte raz v ´83. aj teraz určite zaberie.) Mala som chuť mu povedať, že z Ria, ujo. Ale Maťa, na rozdiel odo mňa, milá osoba a profesionál živiaci sa komunikácou s ľudmi už ujovi vážne vysvetľovala, ktorý nočný spoj kadiaľ ide, až kým naša N72 nedofrčala na zastávku a ja som nepočula: „A toto nie je ten náš trolejbusík?“ a Martina. „Nie to musíte ísť na N72“ A ja jej na to, že toto je N72, poď. A vtiahla som ju dnu. Ujo zareagovať nestihol a tak tam možno stojí v špicatých botkách a načierno farbeným fúzkom doteraz.

Bohdana Hübnerová

Bohdana Hübnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  1x

...marťan vysadený omylom na Zemi, ale už som si zvykla. Zoznam autorových rubrík:  Cesty tam a zasa späťČo oko videloObjektívne neobjektívne kritikA tak, rôzne

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu